2009. október 15., csütörtök

Helyzetértékelés: eddigi teljesítményem

Ünnepélyes bejelentenivaló: tegnap már fél nyolcig aludtam. Ez hatalmas előrelépés az előző napi négy órai keléshez képest. Egyedfejlődésem nagy ugrásai eddig: 1. megszülettem, 2. fogat növesztettem, 2. beszélni kezdtem (milyen sorrendben is megy ez?) 3. szobatiszta lettem, 4. eldobtam a cumit, 5. írni-olvasni tanultam, 6. PhD-zni kezdtem, 7. fél nyolckor ébredtem. Remélem, mindenki érzi a pillanat megrendítő nagyságát.

*******************

…még mindig nincs belépőkártyám
[15:23:42] MReka: elmentem, mert írtak reggel az egyetemről, hogy mehetek a kártyámért, ott meg mondták, hogy de nem is vagyok regisztrálva
[15:23:46] MReka: na mondom kúl
[15:23:52] MReka: szóval eddig a problémák:
[15:24:09] MReka: 1. IIE-nél nem tudtam jelentkezni, hogy mi a címem - megoldás: rossz volt a rendszer, bocs
[15:24:42] MReka: 2. tavalyra regisztráltak véletlenül, ez akkor derült ki, mikor elmentem először a nemzetközi hivatalba, aztán a tanszékre. megoldás: email, hogy minden OK
[15:25:23] MReka: 3. erreföl elmentem a kártyámért, ahol közölték, hogy nem vagyok iratkozva - megoldási kísérlet: menjek vissza a nemzetközi office-ba, és beszéljek pont azzal, aki tegnap ugyanezen ügyben elküldött a tanszékre
[15:25:41] IstvanSz: :( :S
[15:26:25] MReka: visszamentem, még mindig türtőztetve magam, ekkor megint tovább akart küldeni a tanszékre, mondom nem hívná föl esetleg telefonon, hogy egymás közt lejátsszák, és ne nekem kelljen egész napokat rohangálni?
[15:26:54] MReka: úgyhogy "telefonált", ezalatt 35 percet üldögéltem kinn, és végül beküldtem egy irodistát, hogy ugyan emlékszik-e még, hogy itt ülök
[15:26:58] IstvanSz: :S ilyet még csak ELTE-ről hallottam...
[15:27:08] IstvanSz: nagyon durva
[15:27:16] MReka: aztán megbeszéltük, hogy akkor holnap telefonáljak oda a kártyaadókhoz, hogy mehetek-e
[15:27:21] MReka: (azaz látszólag kezdhettem újra a tegnapi napot)
[15:27:42] MReka: ekkor elmentem önszántamból a TO-ra, hogy megkérdezzem, ott mi a vélemény rólam
[15:28:52] MReka: kiderült, hogy pl. arról senki nem ejtett egy szót sem, hogy kezeljem az email-címem (honnan tudtam volna, hogy ilyet kaptam???????) stb. de szereztem igazolást, hogy iratkoztam(!!) - tehát mégiscsak el lehetett az egészet intézni a nemzetközi irodából, l. 1. alkalom
[15:28:59] MReka: ekkor kajáltam, és rossz érzésem lett
[15:29:07] MReka: benéztem kedvtelésből a pénzügyi osztályra is
[15:29:29] MReka: megkérdezni, hogy ugye tudják, mint ahogy a nemzetközi irodában megígérte nekem a nő, hogy nem én fogom fizetni a tandíjamat?
[15:29:54] MReka: mondják: honnan tudnák? mondom wtf?! két órája esküdöztek az ellenkezőjére. akkor nézzük.
[15:30:11] MReka: először adott egy papírt, hogy töltsem ki, hozzam vissza, de azt úgyse fogadják el majd
[15:30:16] MReka: (WTF!?!?!?!)
[15:30:23] MReka: erre mondtam kedvesen, hogy az nem lesz jó
[15:30:26] IstvanSz: atyaúristen. hát ezeket is be kéne hinteni sóval...
[15:30:37] MReka: akkor beszélgettünk még egy kicsit, és kiderült, ha lefénymásol egy lapot, az elég neki
[15:30:43] MReka: hát akkor ebben meg is állapodtunk volna,
[15:31:02] MReka: mikor kiderült, hogy a F.bright-szerződésben az áll, hogy 870 dollár tandíjat fizetnek utánam
[15:31:04] MReka: az első félévre
[15:31:12] MReka: de a tandíjam 877 dollár
[15:31:32] MReka: mondom, rendben, [improper content deleted] kifizetem
[15:31:55] MReka: mert persze többről nem lehet számlát küldeni a F.brightnak, mint amennyit ők írtak
[15:32:10] MReka: (szerinted kik tájékoztatták a F.brightot arról, mennyi lesz a tandíjam????)
[15:32:17] IstvanSz: wáááá
[15:32:19] MReka: úgyhogy kifizettem a 7 dollárjukat
[15:32:29] MReka: és úgy döntöttem, hogy az ELTE a paradicsom
[15:32:32] MReka: nincs kártyám,
[15:32:35] IstvanSz: ....
[15:32:38] MReka: egyetlen helyre se léphetek be
[15:32:48] MReka: nem kaphatok kedvezményt sehol, de azért ennem kell stb.
[15:32:57] MReka: olvasni könyvtárban ugye esélytelen
[15:33:08] MReka: a témavezetőm meg meghagyta, hogy iratkozzak föl egy lapon a csütörtöki fogadóórájára, így segíteni persze nem tud
[15:33:28] MReka: fizettem eddig hét dollárt, voltam nyolcvanhattrillió office-ban
[15:33:37] MReka: elnézést eddig egy helyen kértek
[15:34:00] MReka: és meggyőződésem, hogy itt még nem ért véget az egész
[15:34:09] IstvanSz: :( :( :(
[15:34:18] MReka: és tudom, hogy a végén úgyis el fogok valamit cseszni, mert SEMMIRŐL NEM INFORMÁLNAK
[15:34:30] MReka: nem kaptam kampusztérképet
[15:34:50] MReka: egyik helyen sikerült kérnem, mert Beloitból emlékeztem rá, hogy ilyet valszeg készítenek. Senki nem ajánlotta, mikor arról magyarázott, menjek ide meg oda, holott tudták, hogy két napja érkeztem
[15:34:55] MReka: addig googlemaps
[15:35:02] IstvanSz: :S
[15:35:19] MReka: nem kaptam welcome package-et, csak a F.brightosat; a mai napig semmiről nem tudok: hol lehet sportolni, barátkozni stb.
[15:37:21] MReka: és olyan lefitymálva beszélnek velem, hogy már abba szívesen beleőrülnék
[15:38:08] MReka: de hihetetlen lélekjelenlétem nem hagyott cserben: kitűnő érzékű problémamegoldó képességemmel vettem egy NYU-s bögrét :D sírva vigad a magyar...
[15:38:25] MReka: aztán estére meg mondjuk elhívott koncertre a házinéni, annak most lehet örülni

Nem robbanok fel, nem robbanok fel, nem robbanok fel, zennnnnnnnn…

*******************

Landlady, in the morning: What terrible weather we have today!
Me, surprised: But it is really nice, isn’t it?
Landlady looks at me: The sky is all grey; it should be bright and sunny…
Me, getting the point: Oh, I mean it is really nice Belgiumwise…

*******************
Ezenkívül: csináltam vega curryt (tudnivaló: a répát előbb nem árt kicsit megpárolni), finom lett, bár nem sok esélyem volt elrontani a kész szósszal. Voltam ütőskoncerten/színdarabon, sőt premieren! (a házinénim kapott két ingyenjegyet, és mivel épp nem ért rá egy barátja, beugrottam másodiknak), ahol mindenféle fémes hangzású tárgyakkal meg dobokkal, xilofonokkal stb. alkottak ritmusokat, meg a közönségnek is ütemre kiabálnia, meg a monopoly szabályait is fölolvasták (ilyesmi mondatokkal: a bank sose megy csődbe; a bank hitelt ad, miközben a játékos elzálogosítja épületeit, földjeit stb). Ironikus volt. A darab közepén mondjuk majdnem bealudtam, mert nagyon halk és monoton volt egy ideig, és már este 8 volt (másnéven hajnali 4 óra), de sikerült fönn maradnom. Huhh. Nem életem legjobb ütőskoncertje volt, de helyi kulturális esemény. :-) Egyébként az egész a Brooklyni Zeneakadémián volt, most állítólag ez a menő hely, úgyhogy remélhetőleg jövök majd még ide.

4 megjegyzés:

vincemate írta...

Kénytelen leszel rendetrakni. Egy reggel bemész az új NYU-s bögréddel a TO-ra(a tekintély kedvéért viheted a British Library-set is, csak hogy ne felejtsék, mégis honnan jöttek), behívod a tárgyalóba a munkatársakat, és elmondod, hogy ez így nem megy. Ilyen egyszerű, valósítsd meg önmagad vagy mi:-)
Alternatívaként azt is lehet, hogy otthon maradsz, és addig küldözgeted az emaileket, amíg egyszercsak történik valami. Egyébként a Fulbrightnak nem lenne feladata, hogy foglalkozzon a problémáiddal?

MiRe írta...

Tegnap végre sikerült elintéznem csomó dolgot, már csak a sportlétesítményekbe nem tudok bejutni... :-/ A problémáim meg mivel az egyetemmel kapcsolatos problémák, az itteniekkel kellene dűlőre jutnom (otthonról nyilván nem tudná senki, hogy kit keressek ezzel meg azzal a problémával), és épp az az egyik bajom, hogy a F.brightosokkal foglalkozó egyetemi dolgozó tűnik leginkább beleszarni a dolgokba. A legfőbb szövetséges meg a tanszéki titkárnő. :-) Majd azért ezt elmesélem alkalomadtán a felsőbb szervezeteknek, de egyelőre helyben kell megoldani, asszem. De most már látszik az alagút vége; és voltam a könyvtárban is: 200(! mondd és írd: kétszáz) könyvet lehet kölcsönözni, egyenként 4 hónapra. Mindenhol meg szoktam csodálni a könyvtárakat, ahova vetődöm, de azért ez megint szíven ütött. :-D

node írta...

El se tudom képzelni, hogy mekkora lehet az a könyvtár(i állomány), ahonnan 200 könyvet lehet egyszerre kölcsönözni. Bár ez inkább költői túlzás, mert ad 1, el tudom képzelni, hisz láttam már egy-két brit és amerikai nemzeti, egyetemi, stb. könyvtárat, ad 2, tanakodom, hogy mi lehet a max. 200 könyv mögött a meggondolás: valószínűleg ennyit úgyse tud senki egyszerre kivenni, illetve használni, így viszont mindenki happy (és USA-ban ez a lényeg!)

MiRe írta...

Igen, Nóra, ezen én is gondolkodtam, hogy 200 könyv kölcsönzését mondjuk az indokolhatná egyedül, ha például az ember üresnek érezné a lakását, és a kanapéhoz szeretne még három méter sötétbordó és/vagy méregzöld (meg persze méregdrága) könyvet. :-D Már irogatom a call numberöket. ;-)))