2010. június 5., szombat

San Francisco - előzetes

Villámértékelés: eddig talán San Francisco tetszett legjobban, bár erős a verseny New Orleansszal. (Utána Seattle, Washington, ha van bringám/Segwayem vagy bármim, amivel nem kell ennyit gyalogolni, New York, Philadelphia [nem érzelmi tekintetben, mert akkor magasan ver minden mást ;-)) ugyanígy Betlehemet nehéz beilleszteni a sorba, mert nagyon kedves barátainknál voltunk ott, ezért a szívemhez nőtt, de a városból nagyon sokat nem láttunk - inkább a környékéből, Ámisföldből, de az meg megint nem város] és New Haven az eddigi lista. Még Bostonba szeretnék eljutni – természetesen oda is múzeum miatt: a Boston Museum of Art kapta meg Fenollosa japán gyűjteményét anno; nagyon kíváncsi vagyok, mit találok ott. Ha a korábban megismert amerikai városok is játszanak, akkor Chicago még Seattle elé is befut talán, Beloit New Haven elé, a Sziklás-hegység pedig minden elé, csak az nem város. Városok nálam nem versenyképesek természettel; a legfőbb jó pontjai a városoknak a parkok és a múzeumok lehetnek, ja, meg a biciklivel közlekedés lehetősége, ill. erős negatív tényező a rossz levegő, a tömeg és a piszok. – Ennyit a villámértékelésekről: egy mondatig bírtam, aztán jönnek a hosszú zárójelek.) Gyönyörű a város környéke, hatalmas nemzeti parkjai vannak, csodálatos kilátással, a város egyszerre modern és élhető, sok a bicikli, jó a tömegközlekedés, fantasztikusak a múzeumai, erős a környezettudatos gondolkodás, szelektíven gyűjtik a szemetet, nagyon elfogadóak az emberek (elvégre ez volt a hippik fellegvára…), változatos és érdekes az építészetük, rengeteg nagyon jó nemzeti konyha van; viszont kifejezetten drága város, rengeteg a hajléktalan (New Yorkban messze nem láttam ennyi kéregetőt), a meredek utcák tényleg kihívást jelentenek (először azt hittem, én vagyok béna, de megnéztem távolról is, merre mentem, és hát… azt hiszem, a Twin Peaksre feljutva kevésbé kalapált a szívem, mint amikor végigmentem a belváros Sacramento nevű utcáján, mert épp random utcákat akartam felfedezni) – most hirtelen ennyi jut eszembe. Aztán akkor nézzük sorjában – a következő bejegyzésben.

From San Francisco

2 megjegyzés:

node írta...

Segway? Hogy Te miket tudsz? :-) Tavaly nyáron Washingtonban volt nagy divat...

MiRe írta...

Igazából még én se próbáltam, csak nagyon hasznosnak tűnik pl. épp a washingtoni létezéshez. Ott is, meg San Franciscóban is láttam sokakat így városnézni. Bár szerintem egyszer azt is meg kell tapasztalni, hogy milyen fárasztóak ezek a városok gyalog. :-)